Wrocław z dzieckiem na weekend

Nasza Krajoznawczo Górska Przygoda Wrocław z dzieckiem na weekend zoo wrocław wrocław z dzieckiem wrocław

Wrocław z dzieckiem na weekend

Zbliżał się kolejny ciepły weekend i do tego jeszcze Dzień Dziecka. Przed nami malowała się wizja spędzenia tego weekendu w domu ze względu na zaplanowane weekendowe zajęcia Mileny. Razem z dziećmi postanowiliśmy zorganizować sobie czas, zyskać wrażenia i mieć to cudowne poczucie wypełnionego po brzegi czasu. Decyzja zapadła – Wrocław z dzieckiem czas zacząć!

Wrocław z dziećmi

Wrocław – ruszamy ku przygodzie

Ruszyliśmy w sobotę z samego rana. Droga nie dłużyła się nam nawet przez moment. Ciągłe rozmowy i wspólne śpiewanie piosenek spowodowało, że droga zleciała nam nawet nie wiadomo, kiedy. Zresztą o naszych metodach zabijania nudy w samochodzie możecie przeczytać u nas tu. Na pierwszym miejscu zakwaterowanie. Udało się nam znaleźć fajnie położony Hostel, blisko atrakcji, które koniecznie chcieliśmy w ten weekend odwiedzić. Samochód pozostawiliśmy na parkingu i ruszyliśmy w miasto.

Hostel z dzeickiem

Pogoda dopisała. Z tego względu pierwsze kroki skierowaliśmy do Parku Szczytnickiego, gdzie położone są wrocławskie fontanny multimedialne. Trzeba przyznać, że obiekt jest położony w pięknym miejscu. Same fontanny zrobiły na nas duże i pozytywne wrażenie. Duży obiekt, świetnie utrzymany i co najważniejsze pokazy odbywały się tam przez cały dzień. Jest to największa fontanna multimedialna w Polsce oraz jedna z największych w Europie.

Wrocław z dzieckiem

Z tego, co udało się nam dowiedzieć na miejscu posiada ponad 300 dysz, z których woda może być wyrzucana na wysokość około 40m. Oczywiście najlepiej jest tam podejść wieczorem, kiedy jeszcze dochodzi gra świateł. Nam jak się później okazało nie starczyło siły, aby wrócić tu w godzinach wieczornych. Pełny harmonogram pokazów znajdziecie tu.

Mapa atrakcji we Wrocławiu

Wrocław z dzieckiem na weekend – moc atrakcji

Po relaksie i posiłku ruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. Koniecznie chcieliśmy zobaczyć Ogród Japoński, który położony jest nieopodal fontann. Co ciekawe ogród ten jest pozostałością po Wystawie Światowej zorganizowanej w 1913 roku. Jego obecna forma to współpraca miasta z ambasadą Japonii. Każdy fragment jest konsultowany z pracownikami ambasady i dzięki temu mamy teraz możliwość podziwiania ogrodu w kształcie, jaki możemy spotkać w Japonii. Byłem bardzo ciekaw jak dzieci zareagują na ten obiekt. Zazwyczaj nie są chętni do zwiedzania parków, czy ogrodów. Atmosfera i aura miasta sprawiła, że tym razem dzieci optymistycznie zareagowały na propozycję udania się do ogrodu. Alicji bardzo podobała się zaprezentowana architektura oraz roślinność. Kamil miał wielką frajdę przy obiektach położonych nad oczkiem wodnym – no i te ryby. Trzeba przyznać, że obiekt zrobił na naszych pociechach duże wrażenie.

Ogród Japoński we Wrocławiu

Ruszyliśmy w kierunku kolejnej atrakcji położonej blisko ogrodu japońskiego. O Hali Stulecia słyszałem tylko z telewizji. Nie wiedziałem, jakich wrażeń się spodziewać. Fakt wpisania obiektu w 2006 r. na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO zachęcał do odwiedzenia tego miejsca. Niestety nie udało się nam wejść do środka. Musieliśmy nacieszyć oczy oglądając zewnętrzną bryłę obiektu. Może to za duże słowo, bo dzieci nie widziały nic nadzwyczajnego w budowli i aby spokojnie zatrzymać się i móc dokładniej się przyjrzeć, musiałem zatrzymać dzieci przy pomocy lodów.

Hala Stulecia we Wrocławiu

Wrocław z dzieckiem na weekend to nie tylko zoo

Zrobiło się bardzo gorąco. Postanowiliśmy znaleźć miejsce w którym możemy odpocząć od słońca i jednocześnie zobaczyć coś ciekawego. Wybór wydawał się oczywisty – Hydropolis. Jest to stosunkowo nowa atrakcja, bo otwarta w 2015r. Warto z pewnością tu zajrzeć tym bardziej, że jest to jedyne takie miejsce w Polsce – wystawa znajduje się w zabytkowym, XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej o powierzchni 4000 m².

Hudropolis z dzieckiem

Nie jest to zwykłe muzeum. To raczej nowoczesne centrum edukacji, gdzie w bardzo ciekawej formie przedstawiony jest świat wody. Poznamy tu historię wody z różnych perspektyw. Od historii jej powstania na ziemi, do największych odkryć podwodnych. Wszystko to prezentowane jest za pomocą różnorodnej technologii multimedialnej, interaktywnych instalacji, wiernych replik i modeli. Jednym słowa „petarda” dla entuzjastów oceanów i świata podwodnych otchłani. Miejsce to naprawdę warto pokazać dzieciom.

Wrocław z dzieckiem – Hydropolis

Po niezwykle interesujących i pouczających wycieczkach ulicami Wrocławia nadszedł czas na relaks. Kierujemy się na wrocławski rynek. Tu znajdujemy miłą knajpkę w której „zajadamy” obiadokolację i łapiemy długi, drugi oddech. Wieczór spędziliśmy na rynku w atmosferze klimatycznego miasta i wrocławskiej architektury.

Wrocław z dzieckiem

Wrocław z dzieckiem na weekend i główna atrakcja

Drugi dzień naszego pobytu we Wrocławiu to zdecydowanie wyczekiwane przez dzieci wrocławskie ZOO. Kupiliśmy bilety już wcześniej przez Internet obawiając się słynnych kolejek do kas. Decyzja okazała się trafna, ponieważ chwilę przed otwarciem kas, była już spora kolejka. Prawdopodobnie obecnie są już dostępne automaty do zakupu biletów – jednak podczas naszego pobytu nie widziałem takich urządzeń.

ZOO we Wrocławiu

W pierwszej kolejności ruszamy do Oceanarium. Stwierdziliśmy, że trzeba to miejsce odwiedzić jak najszybciej, póki jeszcze nie ma dużego natężenia ruchu zwiedzających. Nie będę się za dużo rozpisywał – to trzeba po prostu zobaczyć. Obiekt jest naprawdę ciekawy i wart odwiedzenia. Samo przechodzenie pod dnem basenów z wielkim płaszczkami, czy rekinami pozostaje w pamięci na długi czas. Myślę, że każdy, kto nie był w takim miejscu wcześniej wyjdzie zachwycony i pod wrażeniem.

Oceanarium we Wrocławiu

Ruszamy na teren otwarty ZOO. Przy wyjściu z oceanarium przed nami ukazuje się wielka kolejka. Uff jak dobrze, że udało się nam uniknąć stania w skwarze przez przynajmniej- 2-3h. Reszta ZOO jest zbliżona do naszego warszawskiego. Warto poznać grafik karmienia zwierząt – aplikacja na telefon ułatwi nam to zadanie. W ZOO istnieją strefy gastronomiczne. Można oczywiście kupić coś do picia i lody. Zwiedzanie ZOO zakończyliśmy około godziny 14. Myślę, że i tak nie udało się nam zobaczyć wszystkiego. Nogi jednak nie pozwalały już na dalsze pokonywanie długich alejek i ścieżek.

ZOO we Wrocławiu

Wrocław z dzieckiem na weekend – czy to dobry pomysł?

Jak sami widzicie Wrocław z dzieckiem na weekend, to bardzo ciekawy i inspirujący pomysł. Każdy znajdzie coś dla siebie podczas dwóch dni wycieczki. Spokojnie możemy zorganizować zwiedzanie tak, aby i mali i duzi byli zadowoleni. Wszystko zależy od nas rodziców, zainteresowań dzieci i naszej inwencji. Warto również zabrać dziecko w miejsce, które nie leży w kręgu jego zainteresowań – może przekona się do miejsca, które wcześniej spisaliśmy na straty. Tak też było w przypadku naszych dzieci i ogrodu japońskiego. Myślę, że Wrocław na weekend otworzy nam nową odsłonę naszych weekendowych wypadów za miasto.