dscn0557 - Śnieżnik

•   pinit fg en rect gray 20 - Śnieżnik

Śnieżnik – mąż Królowej Karkonoszy

Przyszedł sierpień i w końcu mogliśmy wyrwać się na parę dni w ramach urlopu. Nasze dzieci zostały z babcią i wujkiem Robertem , a my wyruszyliśmy w drogę. Plan kolejny już raz był ambitny. Urlopu mieliśmy tylko tydzień, więc każdego dnia mieliśmy zdobywać szczyt. Połączyliśmy odwiedziny u taty z kontynuacją zdobycia korony. Bazę wypadową stanowiły zatem Ząbkowice Śląskie.

Śnieżnik – Ząbkowice Śląskie

Sobotę spędziliśmy w drodze, pogoda dopisała, więc cały tydzień zapowiadał się ciekawie i aktywnie. W niedziele razem z tatą wybraliśmy się na Śnieżnik. Jako, że znawcą terenów jest mój Teść szlak wybierał on. Zdecydowaliśmy się na wejście od strony Jaskini Niedźwiedzia – Kletno. Swoją drogą jak tylko macie czas będąc w tym rejonie Polski, polecamy odwiedziny tej, że Jaskini. Należy pamiętać, że wymagana jest rezerwacja miejsca – www.jaskinianiedzwiedzia.pl

Sam Śnieżnik naszym zdaniem nie jest wymagający. Jedynie napotkaliśmy dwa podejścia przy których można było złapać zadyszkę – w tym kamieniste podejście ze schroniska na szam szczyt. Trasa sama w sobie prowadzi wzdłuż strumienia, gdzie można zatrzymać się przy źródełkach. Większość trasy prowadzi lasem, dopiero od Przełęczy Śnieżnickiej można tak naprawdę cieszyć oczy widokami. Na  samym szczycie była kiedyś wieża widokowa. Niestety z powodów technicznych została ona usunięta. Mimo, to widok na samym szczycie mamy gwarantowany.  Ze szczytu możemy podziwiać panoramę Masywu Śnieżnika, Góry Złote oraz Bielskie.

Drogę powrotną ze względu na samochód musieliśmy wybrać tę samą . Schodzi się dość sprawnie i szybko. Wystarczyło nam jeszcze czasu na obiad. Tu z czystym sumieniem mogę polecić knajpę w Kletnie – Biker’s Choice. Jedliśmy Pstrągi więc tylko o nich możemy się wypowiedzieć – palce lizać.