DSCN1890 Medium e1415790455574 - Ślęża

•   pinit fg en rect gray 20 - Ślęża

Wakacyjnych podbojów ciąg dalszy – Ślęża. Wybraliśmy najłatwiejszy szlak na Ślężę ze względu na najmłodszych piechurów w naszej drużynie. Entuzjazm był duży, jak widać po uśmiechu Kamila.

Ślęża szlaki

Rodzinne wyprawy w góry

Tego dnia parking położony przy Przełęczy Tąpadła był pełny. Spora liczba turystów również wybrała żółty szlak na szczyt. Głównym jego atutem jest przygotowanie trasy – szeroki dukt, pozwalający nawet na wyprawę z wózkiem. Droga przyjemna, Ślęża to góra idealna na rodzinne wędrowanie.

ślęża

Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

Na szlaku na Ślężę mamy sporą liczbę tablic informacyjnych jak i ławeczek oraz wiat sprzyjających odpoczywaniu, czy posileniu się najmłodszych wycieczkowiczów. Podczas samej drogi na szczyt widoków raczej nie uświadczymy. Jednak sama droga biegnąca wzdłuż lasu jest naprawdę przyjemna. Pierwsze widoki tak naprawdę mamy na szczycie Ślęży. Jednak nie spodziewajcie się zbyt wiele. Jedynie w kierunku północnym mamy fragment odsłoniętego szczytu który pozwoli podziwiać krajobraz. Na samym szczycie mamy za to do zwiedzania schronisko PTTK, kościół.

Ślęża schronisko

Schronisko na Ślęży

Na szczycie Ślęży

Schronisko na Ślęży jest dość sporę chodź na darmowy wrzątek nie macie co liczyć. Zaopatrzenie też raczej marne, mimo dogodnej komunikacji. Przeważa piwo i jedzenie ze słoika czy torebki. Hitem tym razem były odgrzewane zapiekanki. My, jak to turyści mieliśmy swój prowiant więc jedynie skorzystaliśmy z zakupu dla dzieci książeczek GOT oraz odznak. Jak widać na zdjęciach poniżej u dzieci była to podniosła chwila.

Schronisko na ślęży

Pierwsze książeczki dzieci

Po zwiedzeniu góry, zrobieniu kilku zdjęć udaliśmy się w drogę powrotną. Tym razem szlakiem niebieskim. Szlak zdecydowanie trudniejszy i raczej nie dla dzieci , jak się później okazało. Rodzina z wózkiem powinna ten szlak omijać wielkim łukiem.  Droga jest trudna i zdecydowanie dłuższa niż szlak żółty. Zapadał zmrok ,a my nadal byliśmy może w połowie drogi. Ślęża zaczyna dawać się nam we znaki. Dzieci zaczynały się lekko niecierpliwić, a nawet wyczuły, że tata jest lekko poddenerwowany.

Na szczycie Ślęży

Ślęża zdobyta

Na domiar złego padły nam komórki. Robiło się coraz ciemniej i chłodniej, a ja rozważałem drogę powrotną do schroniska. Na szczęście mniej więcej w okolicy Drogi P. Włosta natrafiliśmy na pierwszych turystów. Jednym z nich był ratownik GOPR. Co prawda był tu na urlopie jednak posiadał magiczne pudełeczko GPS. Udało nam się znaleźć drogę dochodzącą do żółtego szlaku.

szlaki na ślężę

Mały wędrowiec

Na mapie tego połączenia nie było. Na wszelki wypadek pokazujemy Wam to miejsce. Jest to droga piękna szeroka z której w pewnej chwili szlak niebieski każe zejść na dół. My idziemy dalej prosto, aby po chwili dojść na żółty szlak. Naprawdę taka pętla jest do zrobienia nawet z czterolatkiem jednak jej kłopot polegał na braku zaznaczenia łączenia szlaków na mapie.

Ślęża – szlak. Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

Dalsza droga przebiegała już bez kłopotów. Wszystkim poprawiły się humory. Nawet dzieciaki maszerowały już bez marudzenia. Po około 40 min dotarliśmy na parking, który był praktycznie już pusty, zjedliśmy po bananie i ruszyliśmy w drogę powrotną Ząbkowic Śląskich. Ślęża zdobyta.