Skrzyczne

DSCN0097 Medium - Skrzyczne

•   pinit fg en rect gray 20 - Skrzyczne

Kolejny szczyt w ramach Korony Gór Polskich na naszej liście, to Skrzyczne. Pogoda w październiku była nadal ładna. Wieczory co prawda były już chłodne jednak za dnia nadal można było cieszyć się słońcem. Udało się nam nawet znaleźć okazyjnie na Gruponie nocleg w Szczyrku.

skrzyczne mapa

Szczyrk

Pensjonat Marsjanka może nie jest położony w ścisłym centrum jednak jego położenie w pobliżu szlaku niebieskiego czyni z niego dobrą bazę wypadową na Skrzyczne. Warunki jakie zastaliśmy były naprawdę dobre i spełniające nasze oczekiwania. W ramach gruponu dostaliśmy pokój zawierający pokój dzienny i mały pokój do spania. Jedynym minusem była awaria ogrzewania. Mimo usilnych prób nie udało się uruchomić na noc kaloryfera. Była okazja aby się poprzytulać wieczorem. Kolejnego dnia właściciel wstawił piecyk olejowy i wszystko wróciło już do normy.

Z samego rana po śniadaniu – które było wliczone w koszt oferty – ruszyliśmy na szlak na Skrzyczne. Jak już mówiłem ze względu na położenie pensjonatu wybraliśmy szlak niebieski prowadzący do schroniska położonego nieopodal szczytu.

szlak na skrzyczne ze szczyrku

Skrzyczne szlak. Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

Droga na samym początku nie jest może stroma i ciężka jednak nam ze względu na siedzący tryb życia sprawiła trochę trudności. Pierwszy odpoczynek na polanie z widokiem na miasto ( ten widok został umieszczony na naszej stronie głównej) przydaje się nam bardzo. Dalej nasze mięśnie chyba złapały już rytm i było tylko lepiej. Za każdym razem obiecuję sobie, że zacznę przygotowywać się  kondycyjnie do tych naszych wypraw, ale niestety kończy się tylko na obietnicach.

Skrzyczne szczyt

Skrzyczne – wykres. Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

Szlak na Skrzyczne ze Szczyrku jest naszym zdaniem ładny. Mijamy urokliwe odcinki z piękną panoramą jak i zalesione obszary. Turystów mimo, że nie był to okres wakacyjny nawet sporo – wydaje mi się że, to z powodu pogody.

Na samym szczycie okazało się, że liczba turystów się znacznie wzrosła. Schronisko i punkt widokowy przyciągną nie tylko nas. Ceny w schronisku znacznie przekraczają ceny zdrowego rozsądku. My jak zawsze zaopatrzeni we własny prowiant i ciepłą herbatę rozsiadamy się na trawie i łapiemy ostatnie październikowe promienie słońca. Skrzyczne sprzyja opalaniu.

Na drogę powrotną wybieramy szlak zielony. Nie zawsze mamy możliwość zrobienia pętli więc jak tylko jest taka okazja to korzystamy z niej. Droga powrotna zawszę leci szybko, mimo to na dole odczuwamy ból mięśni, chyba będą jutro zakwasy. Korzystając z przejścia przez miasto uzupełniamy zapasy w okolicznym sklepie spożywczym i wracamy na naszego Marsa. Szybka kąpiel, kolacja , rano trzeba wstać i jechać do domu.