Rodzinna wyprawa na Klimczok

DSC 0136 1024x500 - Rodzinna wyprawa na Klimczok

•   pinit fg en rect gray 20 - Rodzinna wyprawa na Klimczok

Wyprawa na Klimczok

Zapowiadał się kolejny udany weekend. Napędzeni do działania po ostatnim „KIDS EKSPEDYSZYN” postanowiliśmy skrzyknąć znajomych i ruszyć wspólnie na w góry. Tym razem wybraliśmy Beskid Śląski. Naszym celem było Schronisko PTTK Klimczok.

trasa na klimczok

Trasa do schroniska Klimczok. Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

Cała akcja została zaplanowana wcześniej jako wydarzenie na FB, które rozesłano wśród znajomych. Oczywiście zaproszenie poszło w świat gdyż rodzinne wyprawy z dziećmi w góry to idealna alternatywa dla komputera. Dzięki temu grupa wyjazdowa zrobiła się nieco większa. Planowanie trasy w górach, których się nie zna, nie jest jednak najłatwiejsze, zwłaszcza gdy musisz pamiętać, że maszerować z tobą będą również maluchy. Tu z pomocą przyszła nam Agnieszka – która zna to pasmo górskie jak własną kieszeń.

Nasz przewodnik

Czas wyruszyć w trasę na Klimczok

Miejscem naszej zbiorki był parking przy wyciągu „Pod Dębowcem”. Pogoda tego dnia nam dopisywała i z godziny na godzinę robiło się coraz ładniej.

Ruszyliśmy w drogę na Klimczok. Pierwsze metry to strome podejście prowadzące do pierwszego miejsca postojowego naszej drużyny. Dzieciaki oczywiście skorzystały z okazji, aby coś zjeść i pobawić się na placu zabaw. Dla nas to czas na przepakowanie rzeczy oraz zaczerpnięcie złotego płynu.

Po dłuższej chwili ruszamy dalej. Droga mija nam na rozmowach i zabawach. Dzieciaki szybko nawiązują nić porozumienia, dzięki czemu nie zwracają uwagi na trudy szlaku.

Klimczok – rodzinna wyprawa

Dochodzimy do pierwszego schroniska na dzisiejszej trasie na Klimczok — Schroniska PTTK Szyndzielnia. Przerwa obiadowa przyda się nam wszystkim. Można odetchnąć i ogrzać się przy gorącej zupie. Agnieszka zarządza później wymarsz, więc zbieramy się w dalszą drogę.

Do celu docieramy przed zmierzchem. Rozchodzimy się po pokojach, aby jak najszybciej spotkać się na dole bez bagażu. Zapowiada się udany wieczór u podnóża Klimczoka.

Schronisko Klimczok

Dzieciaki zajęły się grami planszowymi a dorośli uzupełnianiem utraconych po drodze płynów.

Klimczok – rodzinna wyprawa

Śmiech dzieci miesza się z rozmowami dorosłych. Czas jednak przerwać tę sielankę. Organizujemy ognisko z kiełbaskami, tostami i gitarą. Dla dzieci to nie lada atrakcja.

Wieczór był już chłodny. Impreza przeniosła się zatem do schroniska, gdzie dalej staraliśmy się udowodnić wszystkim, że potrafimy śpiewać.

O poranku przywitał nas śnieg. Dzieciaki szalały przed schroniskiem. Po sycącym śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Szczęśliwie dotarliśmy na parking. Szybie przepranie w czyste ubrania łyk ciepłej herbaty i znów w drogę. Tym razem do miejskiej dżungli.

Klimczok – rodzinna wyprawa

Oczywiście już myślimy o kolejnym wyjeździe. Rodzinne wyprawy z dziećmi w góry to dla nas idealna forma na spędzanie aktywnie czasu razem. Przed nami wydarzenie w Tatrach. Ale o tym za chwilę na naszej stronie. (Już jest !)