namiot - QUICK HIKER F&B QUECHUA na Głównym Szlaku Świętokrzyskim

• 19
  •   pinit fg en rect gray 20 - QUICK HIKER F&B QUECHUA na Głównym Szlaku Świętokrzyskim

QUICK HIKER F&B QUECHUA na Głównym Szlaku Świętokrzyskim

Podczas naszych przygotowań do przejścia Głównego Szlaku Świętokrzyskiego musieliśmy pomyśleć o komforcie naszego snu. Tu podobnie jak w przypadku plecaka z pomocą przyszli nam specjaliści z sieci Decathlon. Wybór padł na namiot trekkingowy QUICK HIKER F&B 2-OS. QUECHUA.

LOGO Decathlon  - QUICK HIKER F&B QUECHUA na Głównym Szlaku Świętokrzyskim

Namiot był z nami podczas majowego przejścia Głównego Szlaku Świętokrzyskiego. Przebył z nami ponad 100 km podpięty pod plecak męża. Z pewnością na pochwałę zasługuje sposób rozkładania namiotu. Poradzi sobie z tym każdy, a dzięki możliwości montażu stelaża na zewnątrz możemy rozbijać się nawet w deszcz bez obawy o zalanie sypialni. Przetestowaliśmy ten wariant podczas nagłej burzy, która nawiedziła nas podczas drugiego dnia wyprawy.

Namiot QUICK HIKER F&B QUECHUA

QUICK HIKER F&B QUECHUA

W środku mamy sporo miejsca dla dwóch osób. Kieszenie boczne jak górne. W naszej ocenie idealne miejsce na komórkę czy aparat. Nie trzeba się martwić, że coś zgnieciemy podczas snu. W namiocie znajdzie się też miejsce na powieszenie lampki czy choćby małego ręcznika.

Wersja F&B czy się sprawdza ?

Wersja F&B się sprawdziła. Początkowo myślałem, że to taki marketing, aby wprowadzić coś nowego. Okazało się, że wszystko działa jak trzeba. Poranne słońce nas nie budziło, a temperatura w namiocie była odczuwalnie niższa niż ta na zewnątrz. Rewelacja!

QUICK HIKER F&B QUECHUA

Namiot QUICK HIKER F&B QUECHUA

Podczas wyprawy mieliśmy jedną porządną burzę. Wyszliśmy z niej suchą stopą. Nic się nie przedostało do środka. Co ważne, dzięki dobrej wentylacji nie mieliśmy też problemu z kondensacją. Dzięki dwóm wejściom rano można było przewietrzyć namiot i spokojnie dospać jeszcze 30 min.

Namiot DECATHLON

Plecak podwieszony pod plecakiem

Podczas przejścia GSŚ mieliśmy ze sobą dwa duże plecaki. Zmieściły się spokojnie pod tropikiem razem z butami. Przedsionki są ulokowane po obu stronach. Co ważne, namiot ma dwa wejścia, więc każdy ma dostęp do swoich rzeczy po swojej stronie. Przedsionki są na tyle duże, że spokojnie da się gotować w nich podczas deszczu na małej kuchence turystycznej. Co w naszej ocenie jest dużym plusem tego namiotu.

Wybraliśmy ten model również przez jego konstrukcję. Tak naprawdę dostajemy namiot 3 w 1:

– kompletny namiot: sypialnia i tropik,

– sama sypialnia,

– sam tropik jako ochrona przed wiatrem i deszczem.

wymiary - QUICK HIKER F&B QUECHUA na Głównym Szlaku Świętokrzyskim

Wymiary namiotu – www.decathlon.pl

QUICK HIKER dla turysty

Cały namiot waży ponad 3 kg. Nie jest to lekka konstrukcja. Jednak dzięki swojej konstrukcji możemy dobrać jego poszczególne elementy do swoich potrzeb. My wybraliśmy wariant pełny i nie jesteśmy zawiedzeni. Mimo 3 kg czuliśmy, że jesteśmy przygotowani na każde warunki pogodowe. Oczywiście możemy szukać lżejszych konstrukcji, jednak w tej cenie trudno jest znaleźć namiot dwuosobowy dający też trochę przestrzeni na sprzęt czy gotowanie. Czasami nie warto oszczędzać 500 g kosztem komfortu na szlaku.

Jeśli szukacie namiotu, który ma służyć wam na wyprawy małe i duże w każdych warunkach, to namiot ten spełni wasze oczekiwania.

Bardzo dziękujemy firmie Decathlon za udzielone wsparcie !