DSCN0181 Small - Lackowa

•   pinit fg en rect gray 20 - Lackowa

Lackowa – jeden z najbardziej wyczekiwanych wyjazdów, głównie ze względu na masyw górski oraz motywację osobistą każdego z nas. Bieszczady – dla Konrada to wspomnienia z wakacji, wtedy jeszcze 20 letniego chłopaka, a dla mnie pierwszy wyjazd w tę okolicę Polski. Wyprawa dość starannie przygotowana, dzieci pod opieką babci, piękny październikowy weekend. Za nim wyruszymy na Tarnicę postanowiliśmy zdobyć Lackową w Beskidzie Niskim i odhaczyć kolejny szczyt w naszej Koronie Gór Polski.

Droga z Warszawy do miejscowości zajęła nam około 10 godzin z przerwami na obiad i kawę. Wyruszyliśmy w piątek po 11, na kwaterze byliśmy około 21, było już ciemno. Na miejsce noclegu wybraliśmy miejscowość Ropki i pensjonat Siwejka. W dopiero co wybudowanym i oddanym do dyspozycji turystów pensjonacie przywitał nas właściciel, który wyposażył nas w podstawowe informacje na temat szlaku na Lackową.

Na miejscu poznaliśmy turystów z Krakowa, którzy opowiedzieli nam o swoich wyprawach górskich poza granicami naszego kraju – wspomnienia i wiedza tej pary rozbudziła tylko jeszcze większy entuzjazm i motywację do chodzenia po górach.

Rano po śniadaniu wyruszyliśmy na szlak koło godziny 9. Zgodnie z planem ruszyliśmy szlakiem żółtym który po pewnym czasie przechodził w czerwony – główny szlak Beskidzki. Sam szlak nie jest łatwy.

Lackowa – szlak. Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

Dużo podejść i zejść daje się odczuć mniej doświadczonym turystom. Konrad generalnie źle wspomina to wyjście. Po pewnym czasie przechodzimy przez Stary Wierch i łapiemy oddech. Na szczyt docieramy, kiedy pogoda zaczyna się załamywać. Dopiero przed samym szczytem napotykamy turystów którzy wybrali szlak z Izb. Przed szczytem spotykamy też znajomą nam już parę z naszego pensjonatu – ale mają kondycje. Na szczycie szybki posiłek i droga powrotna.

Lackowa – wykres. Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

W ten sam dzień czekała nas jeszcze droga do Cisnej w wymarzone Bieszczady. W Cisnej mieliśmy zarezerwowany nocleg u wujka, którego już dawno planowaliśmy odwiedzić.