Wyprawa w Tatry do fabryki Świętego Mikołaja

KidsTatry2016 057 900x500 - Wyprawa w Tatry do fabryki Świętego Mikołaja

•   pinit fg en rect gray 20 - Wyprawa w Tatry do fabryki Świętego Mikołaja

Fabryka Świętego Mikołaja

Przyszedł grudzień, a wraz z nim list do dzieci od Świętego Mikołaja. Z listu tego dowiedzieliśmy się, że Święta są zagrożone – elfy mają grypę, renifery skaleczone kopyta… Nie pozostaje nam nic innego, jak wyruszyć z misją ratunkową do fabryki Mikołaja położonej gdzieś wysoko w Tatrach…

W trasę do fabryki Świętego Mikołaja wyruszyliśmy już w piątek, aby spokojnie dojechać na kwaterę i zwiedzić przy okazji Zakopane. Nocleg udało się nam zarezerwować dzięki booking.com w miejscowości Poronin. Dla nas to idealne miejsce ze względu na sobotnią wyprawę w Tatry do fabryki Świętego Mikołaja. Swoją drogą bardzo Wam polecamy kwaterę. Standard hotelowy w bardzo atrakcyjnej cenie – Pokoje Hossana

W drodze do fabryki Świętego Mikołaja

Po sobotnim śniadaniu wyruszyliśmy do punktu zbornego położonego na parkingu w Palenicy Białczańskiej. Na miejscu okazało się, że list dotarł do większej liczby dzieci. Po szybkiej reorganizacji rozpoczęła się droga małych pomocników do położonej gdzieś w Tatrach fabryki Świętego Mikołaja.

Droga do fabryki Świętego Mikołaja. Źródło mapy: mapa-turystyczna.pl

Wszyscy dzielnie maszerowali szlakiem. Rodzinne wyprawy z dziećmi w góry cieszą się dużym zainteresowaniem. Szlak był pełen dzieci. Drogę umilał nam zimowy już krajobraz Tatr, którego z każdym krokiem było coraz więcej.

Pierwszy większy przystanek zrobiliśmy przy Wodogrzmotach Mickiewicza. Po chwili wytchnienia i uwiecznieniu wodospadu na fotografiach ruszyliśmy dalej do fabryki św Mikołaja.

fabryka św mikołaja

W drodze do fabryki Świętego Mikołaja

Dzieciaki świetnie się bawiły. Okazało się, że list otrzymały również dzieci z ostatniego Kids Ekspedyszyn. Rozmowy nie miały końca… Jak to bywa zazwyczaj w takich przypadkach, nie zauważyliśmy zmiany szlaku, co poskutkowało nadrobieniem przez nas drogi. Szybko odzyskaliśmy jednak orientację w terenie i wróciliśmy na dogodny szlak.

W fabryce Świętego Mikołaja

Schodzimy w dolinę. Między drzewami widać już sylwetkę domu. Dzieci zaczynają krzyczeć – „Fabryka, tato fabryka”. Szybkim krokiem docieramy do naszego dzisiejszego celu – Schroniska PTTK w Dolinie Roztoki.

fabryka mikołaja

Fabryka Świętego Mikołaja

Po zakwaterowaniu i obiedzie zeszliśmy do świetlicy. Tu już na dzieci czekali pomocnicy Świętego Mikołaja. Dzieci zniknęły za drzwiami „fabryki”, a my korzystając z okazji, cieszyliśmy się chwilą spokoju. Co chwila zza drzwi dobiegał tylko śmiech dzieci. Udało nam się podpatrzeć przez okno, jak radzą sobie z zadaniami, które przygotowali dla nich pomocnicy Mikołaja.

Prezenty spakowane, pierniczki zrobione. Wszyscy się napracowali. Naglę słychać pukanie do drzwi. Tak, tak – to sam Święty Mikołaj przyszedł do dzieci. Rodzice znów przez okno obserwują wydarzenia mające miejsce w jego „fabryce”.

Mikołaj był hojny. Prezenty otrzymały zarówno dzieci, jak i dorośli. Dalsza część imprezy toczyła się już w sali głównej przy dźwiękach gitary.

oprawa artystyczna

Oprawa artystyczna

Dzieciaki bawiły się swoimi prezentami, biegając po ciociach oferujących dalsze atrakcje – malowanie twarzy, malowanie paznokci.

zabawy w fabryce mikołaja

Malowanie paznokci

Rano obudziła nas piękna pogoda. Powoli zaczęliśmy się zbierać do powrotu. Przed nami bowiem długa droga do domu. Dzieci po śniadaniu ruszyły do dalszej zabawy. Nie chciały słyszeć o wyjeździe.

Nastał jednak czas, aby zakończyć naszą wyprawę. Złożyliśmy podziękowania właścicielom schroniska oraz organizatorowi wydarzenia Wędrówki z Kinioludkami. Przed wyjściem odbyło się jeszcze wręczenie dyplomów dla dzielnych piechurów.

dyplomy

Dyplomy

Teraz mogliśmy już i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu, mając nadzieję, że szybko się ze wszystkimi znów spotkamy.

Fabryka Świętego Mikołaja zdjęcie

W tym miejscu chcieliśmy raz jeszcze Wszystkim podziękować za ten weekend. Organizacja wydarzenia stała na najwyższym poziomie. Mamy nadzieję, że jeszcze uda nam się spotkać z Wami na szlaku lub na kolejnej imprezie. Rodzinne wyprawy z dziećmi w góry to nie tylko piękna przygoda ale też możliwość poznania wspaniałych ludzi, przepełnionych pasją i miłością do gór.

Dziękuję też Marcinowi z Drużyna Marcina za udostępnienie zdjęć na potrzeby niniejszego tekstu.