Czeska Szwajcaria – spływ rzeką Kamenicą

• 31
  •   pinit fg en rect gray 20 - Czeska Szwajcaria - spływ rzeką Kamenicą

Spływ rzeką Kamenicą

Czeska Szwajcaria to nie tylko góry i klimatyczne miejscowości. Rejon ten dysponuje też romantycznymi wąwozami rzek, które możemy podziwiać podczas spływu choćby rzeką Kamenicą, która jest kolejną perełką tego pięknego regionu.

Mapa Szlaków Czeskiej Szwajcarii

Naszą wycieczkę rozpoczynamy z naszego pola namiotowego położonego w miejscowości Mezny Louka. Na początek rzecznego szlaku prowadzi szlak oznaczony kolorem niebieskim. Podczas naszego pobytu trasa ta była zamknięta ze względu na prace remontowe. Zmuszeni byliśmy ruszyć szlakiem zielonym do miejscowości Mezni, gdzie zlokalizowane jest kolejne zejście do wąwozu rzeki Kamenica. Zaraz przy szlaku w tej miejscowości znajduje się przyjemna knajpka, w której można zjeść potrawy regionalne czy ochłodzić się zimnymi napojami i lodami. Z dziećmi to z pewnością będzie obowiązkowy przystanek w ciepły letni dzień.

Wąwóz rzeki Kamenica

Krętą ścieżką docieramy na dół wąwozu – zejście jest dość strome. Dobrze, że nie musimy iść w odwrotnym kierunku. Podejście tym szlakiem w ciepły dzień da się chyba każdemu we znaki i naprawdę nie polecamy wspinania się tym odcinkiem.

Czeska Szwajcaria

Docieramy do skrzyżowania szlaku – Mezní můstek. Tu postanawiamy nadrobić utracone widoki, które pomijaliśmy przez zamknięcie szlaku niebieskiego. Trasa prowadzi cały czas wąwozem rzeki Kamenica wśród skał i pięknego lasu. Odcinek tej drogi pokonujemy pieszo ze względu na liczne kaskady na rzece. Jest naprawdę klimatycznie, ogromne formacje skalne robią na nas spore wrażenie.

Wąwóz rzeki Kamenica

Kamienne klify Czeskiej Szwajcarii

Docieramy do pierwszego postoju łodzi. Przez zamknięcie szlaku łodzie kursowały w obie strony, czyli na początek wąwozu (szlak żółty) i z powrotem na trasę główną naszego spaceru. Trasę pokonujemy tylko dlatego, że chcieliśmy zobaczyć cały odcinek – nie wiem, kiedy tu wrócimy kolejny raz.

Spływ na łodziach

Czeska Niagara

Wracamy znów na główną trasę i udajemy się w kierunku miejscowości Hřensko. Podczas kolejnego odcinka, który będziemy mogli pokonać łodziami, będzie nam towarzyszył przewodnik.

Rzeka Kamenica Czeska Szwajcaria

Rzeka Kamenica

Najdłuższy odcinek rzeczny wąwozu, który przyjdzie nam pokonać na łodzi, to 960 metrów. Cała trasa zajmie nam maksymalnie 25 minut. Jedną z atrakcji na rzece jest Czeska Niagara, która zawsze jest gotowa pokazać swoją moc przepływającym obok turystom.

Niagara

Czeska Niagara

Spływ rzeką Czechy

Rzeka Kamenica

Podczas naszej wędrówki będziemy mieli też możliwość skorzystać z miejsc, które pozwolą nam zjeść z dzieciakami drugie śniadanie. Na trasie znajdziemy też miejsce komercyjne, które pozwoli wydać nam kilka monet na kiełbaskę, kawę czy chłodne napoje.

Miejsce biwakowe na szlaku

Wycieczkę kończymy na parkingu przy drodze prowadzącej do centrum Hřensko. W tym miejscu można podjąć decyzję, czy zakończyć wycieczkę i udać się autobusem na miejsce naszego zakwaterowania, czy może udać się na zwiedzanie samego miasta połączone ze zjedzeniem czegoś dobrego w licznych knajpkach położonych na deptaku.